سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد
تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل
مشاوره حقوقي مشاوره حقوقي
|
انتخاب اسم برند به دليل اينكه نشان دهنده هويت يك شركت تجاري است، اهميت زيادي دارد. زيرا قرار است مدتهاي طولاني نام اين برند نشان دهنده ويژگيها، آثار و محصولات يك شركت تجاري باشد. در انتخاب اسم برند بايد اصولي را رعايت نمود. اگر براي انتخاب نام برند عجولانه اقدام شود تاجر پس از مدتي متحمل خسارت گزافي ميشود. در ادامه اين مقاله به مسئله انتخاب اسم برند خواهيم پرداخت. براي تسريع در انجام امور خود ميتوانيد از خدمات وكيل كار استفاده نماييد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
انتخاب اسم مناسب براي برند تجاريتاجران براي انتخاب نام مناسب براي برند تجاري بايد توجه كنند كه مصرفكنندگان و مشتريان با آن اسم ارتباط برقرار نمايند. اسمي كه صرفاً جذاب باشد لزوماً نام مناسبي براي برند نميباشد. با اين اوصاف انتخاب اسمبرند يك روند پيچيده است. اسم يك برند علاوه بر جذاب بودن بايد مناسب شخصيت برند و تجارت تاجر باشد. برند بايد به راحتي به خاطر مشتريان و مصرفكنندگان سپرده شود. بايد توجه شود كه علاوه بر جذابيت و چشمگير بودن اسم برند در تبليغات، پيش از آن دامنه اينترنتي و حساب كاربري با همان نام در شبكههاي اجتماعي ايجاد نشده باشد. ويژگيهاي لازم براي انتخاب اسم برندهيچ الگوي تضمين شدهاي براي انتخاب اسم برند وجود ندارد. اما صاحب يك شركت ميتواند يك سري ويژگيها را در انتخاب اسمبرند رعايت نمايد. با رعايت اين ويژگيها در انتخاب اسم استفاده ازبرند براي صاحب آن و مشتريان راحتتر خواهد بود. برخي از اين ويژگيها ميتوان به با معني بودن، سهل و آسان بودن، متمايز بودن، بصري بودن، قابل ثبت بودن و آيندهنگر بودن اشاره نمود. در ادامه به توضيح اين چند ويژگي نام برده ميپردازيم. با معني بودناسم يك برند بايد بتواند مفهوم وجودي شركت تجاري شما را به مشتريان انتقال دهد. لذا لازم است با هدف شركت و محصولات توليدي آن به گونهاي از نظر معني مرتبط باشد. در اين صورت براي مشتري با شنيدن نام برند يك تصوير ذهني ايجاد ميشود كه اين امر اثر مثبتي در جذب و ارتباط با مشتري دارد. براي درك بهتر يك نمونه مطرح مينماييم. شركت توليد كننده نوشابه انرژيزا redbull يا monster را تصور كنيد. Redbull به معني گاو قرمز است و monster نيز معناي هيولا را ميدهد. هر دوي اين اسامي در واقع به نوعي مفهوم انرژي و قدرت را به مشتريان القا مينمايند. گويي هركس كه از اين محصول استفاده نمايد مثل يك هيولا يا يك گاو خشمگين داراي انرژي و قدرتمند شود. سهل و آسان بودنسهل و آسان بودن اسم برند بايد به گونهاي باشد كه هركس بتواند آن اسم را بخواند يا بنويسد. اين سادگي كمك ميكند كه اسم برند به راحتي به ذهن سپرده شود. در انتخاب اسامي فارسي بايد دقت كرد كه گاهي برخي كلمات به چند روش نگارش ميشوند. اين مسئله ممكن است از آساني و سهل بودن يك اسم بكاهد. لذا بهتر است هنگام انتخاب اسم برند به اين نكته توجه شود كه تا حد امكان نام انتخابي داراي چند نوع نگارش نباشد. از طرفي بهتر است براي برند از يك نام مخفف استفاده نشود. زيرا كلمات مخفف معمولاً هيچ تصوير و حس خاصي براي مشتري ايجاد نميكنند و از طرفي تلفظ و به ذهن سپردن اين كلمات معمولاً آسان نيست. متمايز بودناسم برند علاوه بر با معني بودن و آسان بودن بايد متمايز و خاص نيز باشد. اگر اسم برند انتخابي شبيه به شركتهاي بزرگ ديگر باشد باعث ميشود در ذهن مخاطب شركت شما به عنوان يك شركت تقلبي به نظر برسد. اين مسئله بر شهرت و آينده كاري شما لطمه وارد مينمايد. از طرفي انتخاب اسم برند مشابه شركتهاي ديگر غيرقانوني نيز ميباشد و ممكن است براي شما دردسر ايجاد شود. زيرا صاحب برند اصلي ميتواند از برندهايي كه مشابه برند آنها هستند شكايت نمايد و غرامت دريافت كند. بصري بودنبهتر است اسم برند به گونهاي انتخاب شود كه بتوان آن را با طرحهاي گرافيكي و بصري نيز به نمايش گذاشت. به عنوان مثال برند apple را در نظر بگيريد. معناي اين كلمه سيب است و نماد اين برند نيز يك سيب ميباشد. ميبينيد كه اين اسم يك اسم بصري است زيرا بلافاصله پس از شنيدن نام آن در ذهن مخاطب يك تصوير و شكل ترسيم ميشود. رعايت اين نكته ميتواند در امر جذب مشتري بسيار كمك كننده باشد. آيندهنگر بودنتاجر براي انتخاب اسم برند خوب است كه آيندهنگر باشد. زيرا ممكن است در آينده فعاليت تاجر تا فراتر از مرزهاي كشور نيز گسترش يابد. بنابراين بهتر است به معناي نام انتخابي برند در فرهنگ بازار هدف نيز بررسي شود. با اين اوصاف بهتر است نام خانوادگي تاجر بر روي برند گذاشته نشود. البته در صورتي كه تاجر يك شخصيت مشهور و به اصطلاح سلبريتي باشد انتخاب نام خود به عنوان برند بسيار هوشمندانه نيز هست. همچنين اسم انتخابي براي برند نبايد براي اقوام يا دسته خاصي از مردم حساسيت برانگيز باشد. وجود اين حساسيت بر روي نام برند ممكن است با گسترش كار در فروش محصولات تاثير منفي بگذارد. قابل ثبت بودناسم برند بايد به صورت قانوني قابل ثبت باشد. همچنين بايد بتوان آن را به عنوان يك دامنه اينترنتي ثبت كرد. بنابراين بهتر است تاجر پيش از هر اقدامي قوانين انتخاب اسم برند را مطالعه نمايد و براي ثبت دامنه نيز لازم است تا از طريق شركتهاي ارائه دهنده خدمات سرور نام انتخابي براي برند را مورد بررسي قرار دهند و سپس خريداري نمايند. براي آشنايي با روند ثبت برند كليك كنيد. نكات مهم در انتخاب اسم برند در ايرانبراي انتخاب اسم برند در ايران بايد به چند نكته ديگر نيز توجه داشت:
براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
سؤالات متداولويژگي هاي لازم براي انتخاب اسم برند چيست؟
برخي از اين ويژگيها مي توان به با معني بودن، سهل و آسان بودن، متمايز بودن، بصري بودن، قابل ثبت بودن و آينده نگر بودن اشاره نمود…. آيا تاجر ايراني مي تواند براي انتخاب اسم برند از نامهايي با ريشه غير فارسي استفاده كند؟
بله در صورتي كه تاجر كارت بازرگاني يا كارت عضويت اتاق بازرگاني داشته باشد امكان پذير است.
امتیاز:
بازدید: 0
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |